§ 160. Toutes voies, li rois englès demora tout celijour ens ou chastiel, en grans pensées et à grant mesaisede coer, car il ne savoit que faire. Aucune foisil se ravisoit, car honneurs et loyautés le reprendoitde mettre son coer en tèle fausseté, pour deshonnerer10si vaillant dame, et si loyal chevalier comme sesmaris estoit, qui si loyaument l'avoit toutdis servi.D'autre part, amours le constraindoit si fort que ellevaincoit et sourmontoit honneur et loyauté. Ensi sedebatoit li rois en lui, tout le jour et toute le nuit.15Au matin, il se leva et fist toute son host deslogieret traire apriès les Eskos, et pour yaus sievir et cachierhors de son royaume; puis prist congiet à ladame, en disant: «Ma chière dame, à Dieu vouscommant jusques au revenir. Si vous pri que vous20vos voelliés aviser, et aultrement estre consillie quevous ne m'aiiés dit.»—«Chiers sires, respondi ladame, li Pères glorieus vous voelle conduire et osterde villainne pensée et de deshonnourable, car je suiet serai toutdis consillie et apparillie de vous servir25à vostre honneur et à le miène.»Atant se parti li rois trestous confus et abaubis. Sis'en ala à tout son host apriès les Escos, et les sievijusques oultre le bonne cité de Bervich, et se logaà quatre liewes priès de le forest de Gedours, là où30li rois David et toutes ses gens estoient entrés, pourles grans forterèces qu'il y a. Là endroit demora lidis rois englès par l'espasse de trois jours, poursavoir se li Escot vorroient hors issir pour combatreà lui. Et saciés que tous les trois jours y avoit tantd'escarmuces et de paletis entre les deus hos, que5cescuns estoit anoieus del regarder; et y avoit souventdes mors et des pris, d'une part et d'aultre. Etsur tous les aultres y estoit souvent veus en boncouvenant messires Guillaumes Douglas, qui s'armed'azur à comble (d'argent[383]), et dedens le comble10trois estoilles de geules. Et estoit cilz qui y faisoitplus de biaus fais, de belles rescousses et de hautesemprises; et fist en l'ost des Englès moult de destourbiers.
§ 160. Toutes voies, li rois englès demora tout celijour ens ou chastiel, en grans pensées et à grant mesaisede coer, car il ne savoit que faire. Aucune foisil se ravisoit, car honneurs et loyautés le reprendoitde mettre son coer en tèle fausseté, pour deshonnerer10si vaillant dame, et si loyal chevalier comme sesmaris estoit, qui si loyaument l'avoit toutdis servi.D'autre part, amours le constraindoit si fort que ellevaincoit et sourmontoit honneur et loyauté. Ensi sedebatoit li rois en lui, tout le jour et toute le nuit.15Au matin, il se leva et fist toute son host deslogieret traire apriès les Eskos, et pour yaus sievir et cachierhors de son royaume; puis prist congiet à ladame, en disant: «Ma chière dame, à Dieu vouscommant jusques au revenir. Si vous pri que vous20vos voelliés aviser, et aultrement estre consillie quevous ne m'aiiés dit.»—«Chiers sires, respondi ladame, li Pères glorieus vous voelle conduire et osterde villainne pensée et de deshonnourable, car je suiet serai toutdis consillie et apparillie de vous servir25à vostre honneur et à le miène.»
§ 160. Toutes voies, li rois englès demora tout celi
jour ens ou chastiel, en grans pensées et à grant mesaise
de coer, car il ne savoit que faire. Aucune fois
il se ravisoit, car honneurs et loyautés le reprendoit
de mettre son coer en tèle fausseté, pour deshonnerer10
si vaillant dame, et si loyal chevalier comme ses
maris estoit, qui si loyaument l'avoit toutdis servi.
D'autre part, amours le constraindoit si fort que elle
vaincoit et sourmontoit honneur et loyauté. Ensi se
debatoit li rois en lui, tout le jour et toute le nuit.15
Au matin, il se leva et fist toute son host deslogier
et traire apriès les Eskos, et pour yaus sievir et cachier
hors de son royaume; puis prist congiet à la
dame, en disant: «Ma chière dame, à Dieu vous
commant jusques au revenir. Si vous pri que vous20
vos voelliés aviser, et aultrement estre consillie que
vous ne m'aiiés dit.»—«Chiers sires, respondi la
dame, li Pères glorieus vous voelle conduire et oster
de villainne pensée et de deshonnourable, car je sui
et serai toutdis consillie et apparillie de vous servir25
à vostre honneur et à le miène.»
Atant se parti li rois trestous confus et abaubis. Sis'en ala à tout son host apriès les Escos, et les sievijusques oultre le bonne cité de Bervich, et se logaà quatre liewes priès de le forest de Gedours, là où30li rois David et toutes ses gens estoient entrés, pourles grans forterèces qu'il y a. Là endroit demora lidis rois englès par l'espasse de trois jours, poursavoir se li Escot vorroient hors issir pour combatreà lui. Et saciés que tous les trois jours y avoit tantd'escarmuces et de paletis entre les deus hos, que5cescuns estoit anoieus del regarder; et y avoit souventdes mors et des pris, d'une part et d'aultre. Etsur tous les aultres y estoit souvent veus en boncouvenant messires Guillaumes Douglas, qui s'armed'azur à comble (d'argent[383]), et dedens le comble10trois estoilles de geules. Et estoit cilz qui y faisoitplus de biaus fais, de belles rescousses et de hautesemprises; et fist en l'ost des Englès moult de destourbiers.
Atant se parti li rois trestous confus et abaubis. Si
s'en ala à tout son host apriès les Escos, et les sievi
jusques oultre le bonne cité de Bervich, et se loga
à quatre liewes priès de le forest de Gedours, là où30
li rois David et toutes ses gens estoient entrés, pour
les grans forterèces qu'il y a. Là endroit demora li
dis rois englès par l'espasse de trois jours, pour
savoir se li Escot vorroient hors issir pour combatre
à lui. Et saciés que tous les trois jours y avoit tant
d'escarmuces et de paletis entre les deus hos, que5
cescuns estoit anoieus del regarder; et y avoit souvent
des mors et des pris, d'une part et d'aultre. Et
sur tous les aultres y estoit souvent veus en bon
couvenant messires Guillaumes Douglas, qui s'arme
d'azur à comble (d'argent[383]), et dedens le comble10
trois estoilles de geules. Et estoit cilz qui y faisoit
plus de biaus fais, de belles rescousses et de hautes
emprises; et fist en l'ost des Englès moult de destourbiers.