Chapter 36

§ 114. Quant li rois d'Engleterre et si mareschal25eurent ordené leurs batailles et leurs navies bellementet sagement, il fisent tendre et traire les voilescontremont, et vinrent au vent, de quartier, sus destre,pour avoir l'avantage dou soleil, qui en venantlor estoit ou visage. Si s'avisèrent et regardèrent que30ce les pooit trop nuire, et detriièrent un petit, ettourniièrent tant qu'i(l) l'eurent à leur volenté. LiNormant, qui les veoient tourniier, s'esmervilloienttrop pour quoi il le faisoient et disoient: «Il ressongnentet reculent, car il ne sont pas gens pourcombatre à nous.» Bien veoient entre yaus li Normant,5par les banières, que li rois d'Engleterre y estoitpersonelment; si en estoient moult joiant, cartrop le desiroient à combatre. Si misent leurs vaissiausen bon estat, car il estoient sage de mer et boncombatant. Et ordonnèrentChristofle, le grant vaissiel10que conquis avoient sus les Englès en celle meismeanée, tout devant, et grant fuison d'arbalestriersgeneuois dedens, pour le garder et traire et escarmucieras Englès. Et puis s'arroutèrent, à grant fuisonde trompes et de trompètes et de pluiseurs aultres15instrumens, et s'en vinrent requerre leurs ennemis.Là se commença bataille dure et forte, de touscostés. Et arcier et arbalestrier commencièrent àtraire l'un contre l'autre diversement et roidement,et gens d'armes à approcier et à combatre main à20main asprement et hardiement. Et par quoi il peuissentmieus avenir li un à l'autre, il avoient grans croset havés de fier tenans à chainnes; si les jettoientens ès nefs li un de l'autre, et les atachoient ensamble,à fin qu'il se peuissent mieulz aherdre et plus25fierement combatre. Là eut une très dure et fortebataille, et mainte apertise d'armes faite, mainteluite, mainte prise et mainte rescousse. Là fuChristofles,cilz grans vaissiaus, auques de commencementreconquis des Englès, et tout chil mort et peri30qui le gardoient et deffendoient. Et adonc y eut granthuée et grant noise; et approcièrent durement li Englèset pourveirent incontinentChristofle, ce biel etgrant vaissiel, de purs arciers qu'il fisent passer toutdevant et combatre as Geneuois.

§ 114. Quant li rois d'Engleterre et si mareschal25eurent ordené leurs batailles et leurs navies bellementet sagement, il fisent tendre et traire les voilescontremont, et vinrent au vent, de quartier, sus destre,pour avoir l'avantage dou soleil, qui en venantlor estoit ou visage. Si s'avisèrent et regardèrent que30ce les pooit trop nuire, et detriièrent un petit, ettourniièrent tant qu'i(l) l'eurent à leur volenté. LiNormant, qui les veoient tourniier, s'esmervilloienttrop pour quoi il le faisoient et disoient: «Il ressongnentet reculent, car il ne sont pas gens pourcombatre à nous.» Bien veoient entre yaus li Normant,5par les banières, que li rois d'Engleterre y estoitpersonelment; si en estoient moult joiant, cartrop le desiroient à combatre. Si misent leurs vaissiausen bon estat, car il estoient sage de mer et boncombatant. Et ordonnèrentChristofle, le grant vaissiel10que conquis avoient sus les Englès en celle meismeanée, tout devant, et grant fuison d'arbalestriersgeneuois dedens, pour le garder et traire et escarmucieras Englès. Et puis s'arroutèrent, à grant fuisonde trompes et de trompètes et de pluiseurs aultres15instrumens, et s'en vinrent requerre leurs ennemis.

§ 114. Quant li rois d'Engleterre et si mareschal25

eurent ordené leurs batailles et leurs navies bellement

et sagement, il fisent tendre et traire les voiles

contremont, et vinrent au vent, de quartier, sus destre,

pour avoir l'avantage dou soleil, qui en venant

lor estoit ou visage. Si s'avisèrent et regardèrent que30

ce les pooit trop nuire, et detriièrent un petit, et

tourniièrent tant qu'i(l) l'eurent à leur volenté. Li

Normant, qui les veoient tourniier, s'esmervilloient

trop pour quoi il le faisoient et disoient: «Il ressongnent

et reculent, car il ne sont pas gens pour

combatre à nous.» Bien veoient entre yaus li Normant,5

par les banières, que li rois d'Engleterre y estoit

personelment; si en estoient moult joiant, car

trop le desiroient à combatre. Si misent leurs vaissiaus

en bon estat, car il estoient sage de mer et bon

combatant. Et ordonnèrentChristofle, le grant vaissiel10

que conquis avoient sus les Englès en celle meisme

anée, tout devant, et grant fuison d'arbalestriers

geneuois dedens, pour le garder et traire et escarmucier

as Englès. Et puis s'arroutèrent, à grant fuison

de trompes et de trompètes et de pluiseurs aultres15

instrumens, et s'en vinrent requerre leurs ennemis.

Là se commença bataille dure et forte, de touscostés. Et arcier et arbalestrier commencièrent àtraire l'un contre l'autre diversement et roidement,et gens d'armes à approcier et à combatre main à20main asprement et hardiement. Et par quoi il peuissentmieus avenir li un à l'autre, il avoient grans croset havés de fier tenans à chainnes; si les jettoientens ès nefs li un de l'autre, et les atachoient ensamble,à fin qu'il se peuissent mieulz aherdre et plus25fierement combatre. Là eut une très dure et fortebataille, et mainte apertise d'armes faite, mainteluite, mainte prise et mainte rescousse. Là fuChristofles,cilz grans vaissiaus, auques de commencementreconquis des Englès, et tout chil mort et peri30qui le gardoient et deffendoient. Et adonc y eut granthuée et grant noise; et approcièrent durement li Englèset pourveirent incontinentChristofle, ce biel etgrant vaissiel, de purs arciers qu'il fisent passer toutdevant et combatre as Geneuois.

Là se commença bataille dure et forte, de tous

costés. Et arcier et arbalestrier commencièrent à

traire l'un contre l'autre diversement et roidement,

et gens d'armes à approcier et à combatre main à20

main asprement et hardiement. Et par quoi il peuissent

mieus avenir li un à l'autre, il avoient grans cros

et havés de fier tenans à chainnes; si les jettoient

ens ès nefs li un de l'autre, et les atachoient ensamble,

à fin qu'il se peuissent mieulz aherdre et plus25

fierement combatre. Là eut une très dure et forte

bataille, et mainte apertise d'armes faite, mainte

luite, mainte prise et mainte rescousse. Là fuChristofles,

cilz grans vaissiaus, auques de commencement

reconquis des Englès, et tout chil mort et peri30

qui le gardoient et deffendoient. Et adonc y eut grant

huée et grant noise; et approcièrent durement li Englès

et pourveirent incontinentChristofle, ce biel et

grant vaissiel, de purs arciers qu'il fisent passer tout

devant et combatre as Geneuois.


Back to IndexNext